Menu
Indkøbskurv

Handels- & Leveringsbetingelser & Persondatapolitik

Levering

Såfremt varen er på lager, og bestillingen bliver lagt inden kl. 16:00, bliver den afsendt samme dag med PostNord (Tidl. PostDanmark), GLS eller DAO365, alt efter hvad du selv har valgt da du har lavet din bestilling. Dette gør, at du som udgangspunkt har varen næste hverdag, alt efter hvilken leveringsform du har valgt, samt om du bestiller til andre lande end Danmark. Dog skal der tages højde for, at der kan ske fejl og forsinkelser hos PostNord, GLS og Posten/Bring i Norge & Sverige. For leveringstiden udenfor Danmark, se længere nede på siden.

Danmark:

*Op til 10 dage dages leveringstid med PostNord MaxiBrev. Pris: Fra 8 kr.

1-2 dages leveringstid med PostNord Pakke u/omd. Pris: 49 kr.

1-2 dages leveringstid med PostNord Pakke m/omd. Pris: 69 kr.

1-2 dages leveringstid med GLS Pakkeshop. Pris: 49 kr.

1-2 dages leveringstid med GLS til Arbejdsplads/Erhverv. Pris: 49 kr.

1-2 dages leveringstid med GLS til Privat adresse. Pris: 59 kr.

 

 *Pga. Langsomme leveringer på MaxiBrev fra PostNord. Har vi hævet leveringstiden til op til 10 dage, selvom de selv opgiver det til maks. 5 hverdage. Vi kan ikke sættes til ansvar om MaxiBrevet kommer frem til tiden.

Hvis din ordre er vigtigt, f.eks. Til bryllup eller galla, venligst vælg GLS eller PostNord Pakke.

Norge:

2-3 ukedager frakt med A-prioritert. Pris: 29 kr.

Grønland:

2-6 dages leveringstid med A-Post. Pris: 49 kr. 

Færøerne:

1-3 dages leveringstid med A-Post. Pris 49 kr. 

Island:

1-3 dages leveringstid med A-Post. Pris 49 kr. 

(Der kan komme forsinkelser pga. told til udland. Oplever du at du skal oplyse faktura i forbindelse med fortoldning, så kontakt os, så vil vi hjælpe hvis vi kan.)

 

Fragt

Danmark:

Vi sender fragtfrit og flat-rate med PostNord & GLS. Priserne på flat-rate starter fra 8 kr.

Norge:

Vi sender med Posten/Bring til Norge.

Sverige:

Vi sender med Posten Sverige.

Grønland, Færøerne & Island: 

Vi sender med PostNord.

Other countries:

Orders for other countries, please e-mail Info@Selvsiddendebher.dk or see www.Adhesive-Bras.com

 

Betaling

Danmark, Grønland, Færøerne & Island:

Hos os er der mulighed for flere forskellige betalingsmuligheder.

Betaling med kreditkort - Hos os er det muligt at betale sikkert og nemt med dit Dankort, VISA, MasterCard eller lignende. Vi benytter Clearhaus som kortindløser via PensoPay og QuickPay som vores betalings gateway. Alt information bliver sendt via SSL krypteret dataforbindelser og ingen følsomme kredit oplysninger bliver opbevaret hos os på nogen måde.

Du kan læse mere om Clearhaus HER

Du kan læse mere om Quickpay HER

Norge & Sverige:

Kredittkort - Hos oss er det mulig å betale trygt og enkelt med kredittkort, VISA, MasterCard eller lignende. Vi bruker Clearhaus som innløser og QuickPay som vår betaling gateway. All informasjon blir overført via SSL-kryptert datatilkoblinger og ingen sensitive kredittopplysninger vil bli oppbevart av oss på noen måte..

Betaling via PayPal.

Priser

Danmark:

Alle priser på hjemmesiden er inkl. Moms. og er dagspriser. Vi tager forbehold for eventuelle prisændringer.

Norge:

Hvis du bestiller for Norge å være ingen moms.

Sverige:

Ingen skatt på din beställning.

Grønland, Færøerne & Island:

Priserne er samme som de Danske, dog bliver der ikke opkrævet moms - Men beløbet er det samme. Årsagen til dette er pga. forsendelse og ekspedering af ordre til Grønland, Færøerne og Island er mere omfattende og tidskrævende end indlands ordre.

 

Fortrydelsesret

Ifølge loven har man som forbruger, når man handler på internettet, krav på 14 dages fortrydelsesret. Hos os har vi valgt at tilbyde *alle vores kunder 30 dages fortrydelsesret, uanset hvilket produkt du køber. Dette har vi valgt, for at du som kunde kan give dig god tid til at se, om produktet lever op til forventningerne.

Hvis du ønsker at returnere en vare, bedes du venligst sende en mail til info@selvsiddendebher.dk med dit ordre nummer, så kontakter vi dig hurtigst muligt. Her vil du få at vide, hvordan du gør i forbindelse med din returnering af varen. 

Når en vare sendes retur, skal den sendes tilbage i væsentlig samme stand*, mængde og i original emballage. Oftest er emballage en væsentlig del af varen og må derfor ikke skrives på, tapes, rives i stykker eller lignende.

*Særlige regler for Selvsiddende BH'er og andre klæbende produkter:

Det er tilladt at prøve vores produkter og sende dem retur eller bytte dem. Dog bør det gøres klart at hvis produktet viser tydelige tegn efter brug, som f.eks. fedt fra huden på silikonen, fnuller fra tøj, hår eller deslignende, så vil produktet IKKE være berettiget til en refundering.

Derfor er det VIGTIGT at du læser vores "Fakta" side, hvordan du skal forberede inden du tager f.eks. en Selvsiddende BH på.

Ved en eventuel returnering, skal forsendelsen indeholde vores reklamations skema, som du modtager ved at kontakte kunde service på Info@selvsiddendebher.dk. Vi tilbagebetaler det fulde beløb for varen hvis ovenstående krav overholdes.

Typisk behandlings tid på returneringer/refunderinger er 7-14 dage.

Forbrugeraftale loven er gældende for alle kunder, der handler hos os.

Læs mere om fortrydelsesret på Forbrug.dk HER

 

Reklamation

Ifølge den danske købelov, har du ret til at reklamere over dit produkt i 24 måneder. Det betyder, at du kan klage over dit produkt i op til 2 år efter køb, hvis du skulle finde fejl eller mangler, som ikke skyldes slid eller selvforskyldte fejl og skader.

Hvis din vare er gået i stykker, kan du kontakte os og bede om at få skaden udbedret, afslag i prisen eller pengene retur alt efter situationen.

Hvis du ønsker at reklamere over dit vare, så bedes du venligst sende os en mail på reklamation@selvsiddendebher.dk.

Vi står for alle forsendelsesomkostninger, der vil være i forbindelse med en reklamation.

 

Produkt illustrationer

Vi forsøger at have fuldstændige korrekte produkt illustrationer på vort produkt sortiment. Dog hænder det, at vi får lagt forkerte billeder ind, enten ved at vores distributører har oplyst forkerte billeder, eller at vi simpelthen har lavet en menneskelig fejl. Så derfor bedes man tage forbehold for illustrationerne.

Hvis der er et produkt, hvor det skal se nøjagtig ud, som det gør på billederne, så er i velkommen til at kontakte os, så i er sikre på, at det er netop det produkt, i modtager og ikke et, som måske afviger en smule fra produkt billedet.

 

Persondatapolitik

Håndtering af dine personlige oplysninger.

Når du vælger at abonnere på f.eks. vores nyhedsbrev eller oprette en konto, så benytter vi dine personlige oplysninger. Det kan ske i forbindelse med, at vi udsender relevante nyhedsbreve ud til dig, hvis du vel og mærket har abonneret på det.

 

De oplysninger, du giver i forbindelse med afgivelse af ordre og eventuelt oprettelse af en konto hos os, bruger vi til at registrere dig som kunde i vores økonomi- og lagersystem, så vi har overblik over kontaktinformationer på dig, hvis vi skulle kontakte dig vedr. en ordre, eller hvis du benytter dig af returret eller reklamation.

Samtidig, når vi har dine oplysninger registreret i vores systemer, kan vi nemmere finde frem til, hvilke produkter du har købt, samt garanti og reklamations perioder.

Ved konto/ordreoprettelse opbevarer vi følgende information:

  • Dit navn, efternavn og eventuelt mellemnavn
  • Dine adresseoplysninger
  • Dit mobil/fastnet telefonnummer
  • Din e-mail adresse

Disse personoplysninger registreres kun her hos SelvsiddendeBHer og kun til ovenstående brug. Disse informationer bliver opbevaret i 5 år, pga. krav fra bogføringsloven. Herefter slettes dine oplysninger.

De personlige oplysninger bliver kun indsamlet i samtykke med dig, f.eks. når du har Accepteret og læst vores Handelsbetingelser ved afgivelse af en ordre.

Oplysningerne, vi modtager omkring dig, bliver aldrig på noget tidspunkt videregivet eller solgt til andre virksomheder eller tredjeparter. Disse informationer er kun registreret hos SelvsiddendeBHer.

Når der foretages betaling hos SelvsiddendeBHer, opbevarer vi ingen personfølsomme oplysninger, som f.eks. kreditkort informationer eller lignende.

SelvsiddendeBHer.dk v/Elexo, CVR-Nr.: 35789111 er dataansvarlig.

Du har i henhold til persondatalovgivningen altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Samtidig har du også ret til at få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registreret om dig. Hvis du ønsker indsigt i disse oplysninger, bedes du rette henvendelse til ejeren for SelvsiddendeBHer & Elexo, Dennis Wishoff Kallestrup på dwk@elexo.dk.

 

Persondataforordningen 2018

Her kan du læse i dybden om, hvilke data vi har om dig, hvad vi bruger dem til, hvordan de påvirker måden vi driver hjemmesiden og vores forretning på og ikke mindst hvilke nye rettigheder du har med den nye persondatalovgivning (GDPR) pr. 25. Maj 2018.

Når du kommer ind på hjemmesiden første gang, vil du blive mødt af en pop op-boks, hvor du kan krydse af, om du ønsker, at vi kan spore oplysninger om din færden på vores hjemmeside, og om vi må vise dig relevante reklamer på Facebook, Instagram og Google.

Vi kan se i vores analyser, at ovenstående altid har en positiv effekt for vores kunder, og samtidig gør det også, at vi kan minde dig om interessante produkter, du har kigget på, og vi kan se, om der er nogle sider på hjemmesiden, der klarer sig bedre end andre, om der er ting, vi skal rette og lignende.

 

Hvor og hvilke oplysninger opbevarer vi om dig?

Hvor og hvilke oplysninger vi opbevarer om dig, kommer helt an på om du er ny/tidligere kunde eller besøgende på vores hjemmeside. Med tiden kan de forskellige handlinger på vores hjemmeside og interaktioner med vores firma gøre, at vi har forskellige oplysninger om dig.

 

Når du besøger www.Gellak.dk, vil der blive gemt en ”cookie” på din computer, bærbar, telefon eller tablet, som gør, at dine præferencer bliver husket på vores hjemmeside.

 

Samtidig bliver der registreret andre ting, når du besøger hjemmesiden. De ting du foretager dig på hjemmesiden, vil blive registret. Dette omhandler:

  • Visning af produkter
  • Tilføjelse af produkt til kurv
  • Besøg til kassen
  • Gennemført køb
  • Exit af hjemmeside

 

Disse ting bliver sporet fire forskellige steder

  • Shopify (Vores webshop platform)
  • Google Adwords (Til annoncering)
  • Google Analytics (Til analyse og statisikker)
  • Facebook/Instagram (Til annoncering, statistikker og analyse)

 

Shopify

Her kan vi typisk se produktets effektivitet, antal ordrer, bestillinger, hvilke produkter der sælges mest af m.m.

Google Adwords

Her opretter og overvåger vi vores annoncer, som kan findes på Google, når du søger på relevante termer, der har med vores produkter at gøre. Du kan også få vist ”Display”-annoncer med produkter, du har set på. Disse kan komme på hjemmesider som f.eks. Ekstra Bladet og TV2.

Google Analytics

I princippet er det det samme som Shopify, bare meget mere dybdegående, hvilket gør, at vi kan optimere vores hjemmeside til en bedre besøgs- og eventuel købsoplevelse hos os.

Facebook & Instagram

Her opretter og overvåger vi vores annoncer, som findes på Facebook og Instagram. Her får vi også data ind, så vi kan se hvordan de forskellige annoncer fungerer, og om de er relevante, kan optimeres m.m.

 

I forbindelse med disse registreringer, kan vi også se hvilke annoncer, du har trykket på, for at komme ind på vores hjemmeside, og om du har besøgt hjemmesiden flere gange.

 

Disse data giver os ingen personlige oplysninger, blot hvordan din færden er på vores hjemmeside. Vi har heller ikke mulighed for at gå ind og finde oplysninger om specifikke kunder eller besøgende på den måde, at vi kan gå ned på produkt- og hjemmesideniveau og se effektivitet, klik-rater eller andet.

 

Eksempel: Lad os sige at jeg, Dennis, går ind på hjemmesiden og browser rundt. Så vil jeg ikke efterfølgende kunne gå ind på nogle af ovenstående systemer og se, at det er netop mig, der har gjort de forskellige handlinger på siden. Jeg vil blot kunne se, at der har været en bruger, som har foretaget disse handlinger.

 

Tilmelding af nyhedsbrev

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev tre forskellige steder.

  • Når du laver en ordre og krydser af, at du ønsker at tilmelde dig vores nyhedsbrev.
  • Når du i forbindelse med en af vores nyhedsbrevsannoncer på Facebook tilmelder dig.
  • Eller som den sidste mulighed, at du tilmelder dig i hjemmesidemenuen eller via pop op på hjemmesiden.

 

OBS: Alle e-mail adresser vi får gennem ovenstående muligheder er fortrolige og bliver ikke på nogen måder delt eller solgt til tredje part.

 

Med behandling og håndtering af nyhedsbreve bruger vi fem systemer

 

Shopify

Indsamler din e-mail adresse, hvis du har krydset feltet af under køb. Disse bliver herefter integreret i Mailchimp.

Facebook

Indsamler din e-mail adresse og sender informationerne via en krypteret og sikker forbindelse til Zapier.

Zapier

Indsamler e-mail adresser fra Facebook og sender dem videre til Mailchimp.

OptiMonk

Indsamler e-mail adresser via pop op på hjemmesiden og giver analyse og effektivitet af vores pop op. E-mail adresser indsamlet her bliver videregivet til Mailchimp.

Mailchimp

Vores nyhedsbrevsprogram, som vi benytter til at udsende nyhedsbreve, analysere effektiviteten af nyhedsbreve og lignende.

 

Al information på kryds af systemerne bliver sendt krypteret og sikkert, så din e-mail adresse ikke kan blive misbrugt af tredje part.

 

Når du laver en bestilling på hjemmesiden

Du har været inde på vores hjemmeside og lave en bestilling – Men hvilke oplysninger gemmer vi egentlig om dig, og hvem kan se disse?

 

Dine oplysninger bliver altid behandlet med fuld sikkerhed og kryptering. For at strømline og øge effektiviteten af vores arbejdsgange, bliver dine oplysninger sendt et par forskellige steder hen.

 

Shopify

Det er det første sted, dine oplysninger lander. Oplysningerne vi modtager her er:

  • Navn + Efternavn
  • Adresse + Postnummer + By
  • Land
  • Telefon nummer + E-mail Adresse
  • Betalingsmetode
  • Købte produkter
  • IP-adresse
  • Cirka destination hvorfra din ordre er blevet placeret (I forbindelse med betalingskortsikkerhed)

 

QuickPay & Clearhaus via PensoPay (Betalingsdel)

  • Navn + Efternavn
  • Adresse + Postnummer + By
  • Land
  • Telefon nummer + E-mail Adresse
  • Betalingsmetode
  • IP-adresse

 

Alle oplysningerne vil blive brugt til forskellige ting, og disse vil blive beskrevet for dig her nedenfor

 

Pakkelabels

Dansk firma, hvor vi køber alle vores forskellige pakkelabels til PostNord, DAO og GLS. De henter dine oplysninger, inklusive hvor og hvordan du skal have din pakke leveret. Dette gør, at vi ikke manuelt skal sidde og taste navn, adresse m.m. ind manuelt for hver ordre, der pakkes og sendes.

IEX

Dansk firma, henter samme oplysninger, bortset fra hvor og hvordan din pakke skal leveres. Disse oplysninger bliver derefter sendt over i vores regnskabsprogram og bogført.

Dinero

Dansk firma, modtager oplysningerne fra IEX og bliver herved bogført i vores regnskab, så vi kan have vores bogholderi up to date. Disse oplysninger omfatter ikke den nye persondatalov, og kan derfor ikke slettes i forbindelse med ”retten til at blive glemt” (Kommer der mere om længere nede på siden). Disse oplysninger skal vi opbevare i minimum fem år jf. bogføringsloven.

 

QuickPay

Her modtages alle oplysningerne inklusiv kortoplysninger. Her bliver oplysningerne tjekket, og dit betalingskort godkendes og tjekkes også med 3D Secure for ekstra sikkerhed.

I vores QuickPay modul kan vi se disse oplysninger. Dog er der en stor misforståelse hos mange, at de tror, at vi kan se alle kortoplysninger, det kan vi IKKE.

Helt nøjagtigt så kan vi se de første og sidste fire cifre, udløbsdato, hvilket land betalingskortet er udstedt i. og om det er Visa, Mastercard eller andet.

 

Helpscout

Når du kontakter vores kundeservice eller sender os en e-mail, vil den gå ind i et ticket-system på Helpscout. Så kan vi nemt se tidligere samtaler, vi eventuelt har haft med dig. Dette gør blot, at vi nemt, hurtigt og bekvemt kan besvare henvendelser.

 

Alle ovenstående data bliver alle sendt krypteret og sikkert. Disse oplysninger bliver ikke givet videre til andre, som ikke skal have adgang til disse informationer og data.

 

Har du spørgsmål til nogle af punkterne ovenfor, eller er der noget, du syntes vi skal uddybe (Til den grad vi nu engang kan), må du gerne skrive til os på Info@Gellak.dk

 

GDPR – Ny persondatalovgivning Maj 2018

Der er en ny persondatalov, som er blevet godkendt i EU, og som alle virksomheder og andre instanser skal leve op til pr. 25 Maj 2018.

 

Denne nye lov kaldes også for GDPR. Loven er utrolig langhåret og kan være svær at forstå for mange. Nedenfor vil vi beskrive de nye rettigheder, du har som EU-borger.

 

Retten til at blive glemt

Dette betyder, at du har ret til at bede en instans eller et firma om at alle oplysninger om dig skal slettes. Dette kan være personoplysninger, e-mail adresser, korrespondancer på e-mail og andre systemer. Dog må dine oplysninger i et regnskabsprogram ikke slettes pga. bogføringsloven.

Retten til adgang

Dette betyder, at du har ret til at få at vide, hvor dine data bliver behandlet, hvilke data der bliver behandlet og grunden til at de behandles det pågældende sted. Udover det har du også ret til aktindsigt i hvilke data, der bliver behandlet i det omfang, der er muligt.

Retten til dataportabilitet

Dette betyder, at du har ret til at modtage al data vi har lagret om dig. Dette kan være personlige oplysninger, korrespondancer eller andet. Dette skal samtidig videregives til dig i et læseligt format. Derudover kan du også anmode om, at disse data sendes til tredjepart, f.eks. en konkurrent.

Retten til berigtigelse

Dette betyder, at hvis vi har nogle data om dig, som er mangelfulde eller ikke er korrekt, så har du ret til at anmode os om at få de rigtige oplysninger på plads og eventuelt supplere de mangelfulde informationer.

Retten til at protestere

Dette betyder, at du kan anmode os om, at du f.eks. ikke ønsker at modtage nyhedsbreve fra os eller andet markedsføringsrelateret.

 

Hvad betyder det for dig?

 

At du fremover vil blive mødt af kort fortalt, flere ”check-bokse”, når du besøger hjemmesider for første gang, når du skal tilmelde dig forskellige ting over internettet og lignende.

Mere uddybende handler det egentlig om, at vi som virksomhed har nogle klare retningslinjer for at behandle persondata på en sikker og fortrolig måde, og at du som bruger/kunde, har muligheden for at vælge til og fra.

Eksempel: Det kan godt være, at du gerne vil have, at vi må vise dig annoncer på Facebook med de seneste neglelakker, men at du ikke ønsker, at vi sporer, hvordan du bevæger dig rundt på vores hjemmeside.

 

Du har nu også mulighed for at få slettet al information en virksomhed kan have om dig, og det er slet ikke til diskussion, det er noget, vi skal gøre, hvis du beder om det.

Retten til at få indsigt i hvilke oplysninger vi har om dig, er også noget, du nu har ret til.

Du kan læse meget mere om den nye persondatalov her: https://www.datatilsynet.dk/vejledninger/vejledninger-databeskyttelsesforordningen/

 

Cookies

På www.SelvsiddendeBHer.dk anvendes der cookies med det eneste formål at optimere hjemmesiden og dens funktionaliteter, som gør, at besøget er så nemt som muligt for dig som kunde.

En cookie er en registrering af din adfærd på din egen computer. Derved kan vores hjemmeside, www.SelvsiddendeBHer.dk, genkende dig, næste gang du besøger vores hjemmeside.

I en cookie lagres der ikke nogen form for personhenførbare eller personfølsomme oplysninger, men rettere oplysninger omkring dit adfærd på den pågældende hjemmeside, du besøger.

Det kan f.eks. være når du logger ind med din bruger-konto her på www.SelvsiddendeBHer.dk. Der findes to forskellige typer, som lagres både permanent og midlertidigt på din PC.

Den ene cookie er en sessioncookie, den holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, så det ikke bliver glemt, når du kigger videre rundt på hjemmesiden.

Den anden cookie er en permanent cookie, som gemmes på din computer i ca. en månedes tid. Den permanente cookie gør, at vores hjemmeside kan genkende din computer, når du er på besøg på hjemmesiden.

Hvis du er i tvivl omkring, hvordan du sletter disse cookies, så kontakt os på info@selvsiddendebher.dk – Så hjælper vi dig pr. telefon eller e-mail til at få disse informationer slettet.

Hos SelvsiddendeBHer.dk benytter vi os af cookies til flere forskellige ting. Vi bruger dem til at måle hvordan vores kunder benytter vores hjemmeside m.m. for at vi kan forbedre deres kundeoplevelser. Når du er på vores hjemmeside, tillader du automatisk at vi gerne må benytte cookies. Vi vil dog understrege at vi ikke kan opbevare person følsomme oplysninger omkring dig, efter dit besøg på vores hjemmeside.

 

Kundeservice

Vi fokuserer meget på kundeservice, og vi ønsker at gøre alle vore kunder tilfredse. Derfor har vi en række ting, der gør det ekstra godt at handle ved os.

-         Vi yder ikke kun 14 dages returret, men hele 30 dages returret på alle vore produkter.

-         Vi besvarer alle mails indenfor 2-4 timer i åbningstiden kl. 9:00-16:00. Dog kan du godt forvente at få svar efter kl. 16:00, men der kan opstå længere svartid end i åbningstiden.

-         I weekenden har vi lukket, men vi holder dog stadig øje med vores mailsystem. Hvis du sender en mail til os f.eks. lørdag aften, kan du godt forvente et svar i løbet af samme dag.

Er du i tvivl om hvilken vare, du skal købe? Har du spørgsmål til en vare? Så kontakt os endelig, da vi hellere end gerne vil hjælpe dig med at få præcis det du ønsker.  :-)

 

Kontakt Information

SelvsiddendeBHer.dk

Grønbækvej 97

8600 Silkeborg

CVR: 35789111

Kundeservice: info@selvsiddendebher.dk

 

Alle tekster på www.SelvsiddendeBHer.dk er ejet af SelvsiddendeBHer, CVR: 35789111

Der tages forbehold for tastefejl, prisændringer og udsolgte varer.